Driver du e-handel och vill ta din försäljning till nästa nivå? Eller står du inför nästa stora steg: att växa, skala upp och expandera till nya marknader? Då är detta boken som visar hur du gör det i praktiken.
I denna e-handelshandbok får du ta del av erfarenheter, strategier och insikter från några av Sveriges mest framgångsrika e-handelsprofiler. De har byggt, skapat och skalat både B2C-, D2C- och B2B-affärer och delar generöst med sig av vad som verkligen fungerar i dagens konkurrensutsatta digitala landskap. Här får du inte teorier, utan konkreta råd och testade metoder.
Du får lära dig hur du:
- Bygger en tillväxtmotor som fungerar i både din egen webbutik och på marknadsplatser
- Förstår hur lönsam tillväxt ser ut och vad som krävs för att nå dit
- Använder data och kundinsikter för att fatta beslut som lyfter konvertering, marginaler och tillväxt
- Skapar rätt förutsättningar för tillväxt i ditt företag
- Undviker de vanligaste fallgroparna som hindrar e-handlare från att växa
Boken innehåller strategier och tipslistor som hjälper dig att skala effektivt, allt från att hantera lager och marginaler på ett effektivt sätt, till att bygga ett mer konkurrenskraftigt erbjudande. Du får också nycklarna till hur du arbetar agilt, testar marknader utan att bränna för mycket kapital och anpassar dina processer och ditt arbetssätt när du går från nationell till global e-handel.
Detta är en handbok för alla som arbetar med digital försäljning, oavsett om du säljer direkt till konsument, via återförsäljare eller till företagskunder. Den är skriven för dig som vill mer, som vill växa smartare och som vill bygga en e-handel som håller över tid.
Om du vill skala upp din e-handel och ta din digitala affär till nästa nivå är det här boken som visar hur du gör det på riktigt.