Boken riktar sig till studenter vid universitet, yrkeshögskola och gymnasium och ger en praktisk introduktion till 3D-grafik med Blender för dig som vill kunna skapa egen 3D-animerad film. Praktiska övningar varvas med teori, begrepp och resonemang kring viktiga konstnärliga och tekniska hänsyn inom modellering, rendering och animation.
I boken lär du dig bland annat att
• skapa 3D-modeller med enkla objekt, polygoner och modifiers
• ljussätta objekt och scener
• skapa material med filtexturer och materialnoder
• rendera bilder, bildsekvenser och videofiler
• rigga modeller för animation
• animera med keyframes och constraints
• strukturera arbetsmaterial för produktion
• klippa animation
• efterbehandla renderade bilder (Post processing)
Blender är ett fritt och öppet program för bland annat modellering, rendering och animation i 3D. Bokens övningar är anpassade för Blender 3.3 LTS.
Arbetstitel3D-grafik med Blender - Modellering, rendering och animation
Standardpris549.00
Illustrerad Orginaltitel
Åldersgrupp
BandtypHäftad
Recensionsutdrag
Läsordning i serie
MediatypBok
AvailableToOrder IsContractProduct Inlaga
Sidor580
Publiceringsdatum2022-08-11 00:00:00
FörfattareNiklas FolkegårdGradin
erpOwnsPrice Kort BeskrivningBoken riktar sig till studenter vid universitet, yrkeshögskola och gymnasium och ger en praktisk introduktion till 3D-grafik med Blender för dig som vill kunna skapa egen 3D-animerad film. Praktiska övningar varvas med teori, begrepp och resonemang kring viktiga konstnärliga och tekniska hänsyn inom modellering, rendering och animation...
Storlek
Färg
IsBokinfoProduct SeriesTitle
BokinfoStatusCode21